2012kamarupamphlet
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24機関部自動化設備 MACHINERY AUTOMATION SYSTEM1.安全運転と省力化 機関部諸作業の低減のため、NK(日本海事協会)規則に適合する最新設備を装備している。 操舵室の操舵室制御盤(WCC)及び機関制御室の機関制御盤(ECC)から、推進電動機及び全旋回式縦軸型推進器の遠隔制御、また各種ポンプの発停やバルブの開閉が可能であり、カラーLCDにより温度、圧力、液面等の監視も行える。2.統合制御システム 統合制御システムは、シーケンス制御による、各運転モードにおける主発電機関・ポンプ等の発停機能により構成されている。本システムは、前出のWCC及びECCに装備され、カラーLCD のタッチパネルに直接触れることにより、シーケンス制御が実行できる。1. SAFETY OPERATION AND MAN-POWER SAVING To reduce the engineers' workload, the engine room is equipped with the latest facilities, which satisfy the requirements of NK (NIPPON KAIJI KYOUKAI). The propulsion motors and azimuth thrusters are remotely controllable from WCC in the wheelhouse and ECC in the engine control room. ON-OFF switching of auxiliary pumps and valves is also remotely possible from WCC. The colour LCD equipped on these panels enables monitoring temperature, pressure, liquid level etc.2. INTEGRATED CONTROL SYSTEM The integrated control system is composed of ON-OFF control of generator engines and auxiliary pumps in respective modes by sequence control. This system is installed in the WCC and ECC mentioned in the above and makes easy sequence control by using touch-panels of colour LCD on the console.操舵室 推進制御盤(WCC)WCC IN BRIDGE機関管制室 機関制御盤(ECC)ECC IN ENGINE CONTROL ROOM

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